HTML

Utolsó kommentek

Összefoglalás, áttekintés

2007.12.12. 20:36 ___________________________ (törölt)

UPDATE: ha eddig nem esett volna le, most szólok: a továbbiakban a konzervatorium.blog.hu alatt vagyok megtalálható.
 
Majdnem pontosan fél éves a blog - és egyáltalán nem vagyok elégedett vele. Azt hiszem, túl ez a fa egyelőre a fejszémnek. Foglaljuk össze, hogy mit tudok, mit sejtek, és mi az, amiről fogalmam sincs:

1. Biztos vagyok benne, hogy a kapitalizmus, a piacgazdaság csak akkor hozhatja meg a tőle elvárt eredményeket, ha nem csak egyszerű mechanizmusnak tekintjük, amit egy marék törvénnyel bevezetünk és aztán minden jó és szép, hanem szükséges hozzá egy kulturális kontextus, egy hozzállás, értékrend, viselkedésmód, Irving Kristol kiváló megfogalmazását kölcsönvéve: erkölcsi tőke.

2. Biztos vagyok benne, hogy ezen túl pedig igazából egyetlen dolog fontos az életben, az a nehezen megfogalmazható valami, amit boldogságnak v. jelentőségteljes életnek nevezhetünk. Igazából mindent ebből érdemes levezetni, ehhez viszonyítani. Biztos vagyok benne, hogy a kellemes, puha, kipárnázott, biztonságos állapotok (szociáldemokrácia) ill. a kötetlenség, a sokféle választási lehetőség (liberalizmus) önmagában véve kevesek. Valahol, valamilyen formában ezek a dolgok az emberi minőséghez köthetőek inkább - valahogy sokkal többet számít az, hogy milyen emberek vagyunk és milyen emberré kívánunk válni

Személyes tapasztalatom az, hogy a legboldogabb akkor voltam, amikor ki se láttam a feladatokból - érettségi, gyúrás, egyetemi előkészítő, programozási tanfolyam így egyszerre - szenvedtem, mint disznó a jégen,  de mennyire büszke voltam magamra!

3. Sejtem, ill. azt hiszem, hogy a boldogságnak, jelentőségteljes életnek valami olyasféle dolgokhoz is lehet köze, mint a nem mesterségesen turbózott, hanem megérdemelt önbecsülés (Arisztotelész) ill. valamiféle közösségi élmények, amikre most nem térek ki.

4. Azt hiszem, hogy az első 2-3 pont egyike sem annyira konkrétan politikai téma igazából, abban az értelemben, hogy nem lehet egy marék törvénnyel megjavítani a dolgot. Az első pontot tekintve legfeljebb annyit lehet elérni politikai eszközökkel, hogy talán a legnegatívabb dolgokat egy kicsit vissza lehet szorítani. A második és harmadik kérdésben viszont semmit. Ugyanakkor szerintem a közös ügyek, a res publica részei nem csak a törvények, kormányok tevékenysége és így tovább, hanem az is, hogy miről mit gondolunk, mit tartunk jónak, rossznak, milyen értékeket közvetítenek az újságírók, közírók, és a többiféle véleményvezérek. Szerintem nem csak politikai, hanem tehát efféle civil közélet is van, vagy legalábbis kell, hogy legyen.

5. Azt hiszem, hogy vannak történelmi példák, amiből tanulhatunk, avagy más szavakkal, amit pl. Weber írt, hogy az eredeti kapitalizmus a protestáns etika egyenes következménye volt, vagy amit kora XX. századi, illetve XIX. századi filmekből, regényekből az emberek általános hozzállásáról, világlátásáról, életmódjáról leszűrhetünk, abból lehetne mit tanulni, újrafelfedezni, más  szavakkal, bár a fejlődésnek, haladásnak, rengeteg pozitívuma volt, de azért közben jópár gyereket is sikerült a fürdővízzel kiönteni .

6. Azt hiszem, hogy akár ezt még annyira konkrétan is megfogalmazhatjuk, hogy a három kora XX. századi, XIX. századi klasszikus elvnek, a vallásnak, a hazaszeretetnek és a családnak komoly köze lehetett ezekhez a dolgokhoz. Alapvetően azért, mert mind a három nagyon alapvető, természetes érzelmekre épül: a vallás arra, hogy foglalkoztat minket a halál gondolata, a nemzet és a család pedig arra, hogy alapjában véve azokban tudunk bízni, akik valamilyen formában közel állnak hozzánk. Erről lehetne még hosszasan értekezni, hogy pontosan hogyan és miért, de ez most nem az az alkalom.

7. Leghalványabb lila fogalmam sincs, hogy ezeket az értékeket hogy'  a viharba  lehet a XXI. században megvalósítani, sőt, még arról sem, hogy bár ezek anno  szerintem működtek, vajon ma is működnének-e, vagy pedig valami hótt' tök mást kell-e kitalálni. Az egészen biztos, hogy a sima, egyszerű, alapszintű Isten-Haza-Család-os politizálás nem fog látványosan szép eredményekre vezetni, ugyanakkor az is lehet, hogy legalább a kár minimalizálásában hasznos lehet azért ez a dolog, hogy a semminél v. ellenkezőjénél azért kevésbé árt, lehet, hogy megfékezheti vagy lassíthatja a legkárosabb tendenciákat. De ugyanakkor még az is lehet, hogy adott esetben többet árt, mint használ. Nem tudom. Ezen a ponton kell saját nemtudásommal szembesülnöm. 

Ezenkívül pedig az ártalom-minimalizálás (márpedig szinte minden jobboldali politika erről szól) nekem egy kicsit kevés, ha csak ennyi van a témában, akkor lehet, hogy inkább hagynom kéne a politikát és azokkal a más témákkal foglalkozni inkább, amelyekben talán nem csak kevésbé rossz, de akár jó megoldásokat is lehet találni (szoftverfejlesztési módszertanok stb.)

Összefoglalás: tudom, hogy valami kell, sejtem, hogy az a valami bizonyos pontokban hasonló lehet ahhoz, ami pár generációval ezelőtt volt, fogalmam sincs, hogy az pontosan micsoda és hogyan lehet a XXI. században hatékonyan alkalmazni.

Még egyszerűbben: kérdéseim vannak, válaszaim nincsenek. Ettől túl nagy az a fa.

Mindebből az következik, hogy ezt a blogot így nincs értelme tovább folytatni. Innnen kezdve csak önismétlés lenne. Be kell látnom, hogy nem tudtam elmondani azt, amit akartam, éspedig azért nem, mert egyelőre én sem tudom, látom, hogy mit is akarok pontosan mondani.

Ez nem azt jelenti, hogy nem fogok írni - dehogynem, ahogy valami értelemes eszembe jut közéleti témában, azt valszeg felteszem a Konzervatóriumra (tervezek egy cikket a klímaváltozási hülyeségekről), más, nem közéleti témákban pedig lesz másféle nevű, című blog. Ott folytatódik a könyv-projekt is, mert annak tényleg van értelme: olyan szerzőket fogok összeválogatni, akik inkább kérdeznek, mint válaszolnak.

Ki fog majd kerülni ide az új blog linkje meg minden egyéb fontos infó, szóval semmi gáz. Csak ezeket a keretek merültek ki.

 

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://neokon.blog.hu/api/trackback/id/tr66262032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.13. 23:15:53

Respect ezért a posztért. Meg a blogért.
Talán a boldogság-elméleteden még bizonytalankodhatsz többet is :)
A töprengés, kérdezés sokkal inkább a bölcsesség jele, mint a nagyhangú odamondás.
Már régóta érlelődik benem a gondolat, hogy nagy hazai megmondóinkat elég rossz mechanizmusok vezérlik.
Valaki hallota már őket tévedést beismerni, úgy igazán?
Annál inkább bizonytalan kérdések esetén nyújtott dörgedelmes válaszokat. Meg a megcáfolásuk utáni kongó csöndet.

dekoninck 2007.12.14. 09:06:36

Jó az egész blog, élvezet olvasni, bár én feleslegesnek tartottam hogy táncoltassam itt az ujjaimat, mert ha pl. a kapitalista, részvényes-érdekvezérelt gazdaság, túlfogyasztás ("biciklin szerencsétlenkedő emberek" LOL!) és a környezeti problémák kapcsolatáról próbáltam volna halkasn szólogatni, akkor rövid úton el lettem volna küldve a frászba.
Ettől függetlenül örömmel várom az új gondolataidat arról, hogy az emberiség egésze ökológiai szempontból valóban annyira kis befolyással bír, hogy tényleg _nem_ képes tönkrevágni a bioszférát, még ha akarja sem (mondjuk nem kiterjedt nukleáris háborúval, ami állítólag jó nagy lehűlést okozna, ugye).

Ilyesmiket, hogy meg tudunk mérgezni egész tengereket (ami persze 10-100 év alatt helyreáll), vagy ki tudjuk szivattyúzni az Aral-tavat (majd esik bele eső valamikor), már hallottam; ennél nagyobb hatásra, pusztán azzal, hogy vagyunk és fogyasztunk, nem volnánk képesek? Szégyenlem magamat! :)

Tudom, hogy a cégek és részvényesek, ha már nagyon kényelmetlen a negatív externáliák mennyisége, néha-néha maguktól is felismerik ezt, és ösztönöznek valamiféle technikai ugrást, ezek orvoslására. De úgy tűnik, sose előrelátóan, és nem az egyes kivételek (gyártsunk 30%-kal környezetkímélőbb autóból kétszer annyit) érdekelnek, hanem az egész, globálisan.

___________________________ (törölt) 2007.12.14. 12:02:24

"tényleg _nem_ képes tönkrevágni a bioszférát, még ha akarja sem"

Ilyet nem mondtam, arra talaltam egypar erosen bizonyiteknak kinezo dolgot, hogy a mostanaban tapaszalt felmelegedes mogott nem a CO2-kibocsatas van. Kesobb.

dekoninckx (törölt) 2007.12.14. 12:08:35

Tűkön ülök. Persze vicces, hogy mi itt mások (becsületes, csaló) kutatásait fegyverként forgatva, a pisztolyba tőröket betárazva hadakozunk, de jó móka. :)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.15. 03:24:04

Írd csak bátran, jó blog ez, szeretjük. Kezdettől fogva.

Az, hogy nem vagy biztos benne, mit kéne tenni: rendes dolog. A nagy lépésekben én se (de én nem is akarok nagyot lépni, tőlem a mélyelmélet távol áll, mindig is sokkal inkább gyakorlatias voltam). A közvetlen teendőkben már egyértelműbb a helyzet...

Ha még nem is váltod meg a világot, csak a kétségeidről-elképzeléseidről írsz, az is jó dolog. Itt, vagy a Konzervatóriumon - mindegy, de én a helyedben hagynék saját blogot. Mint ahogy én is folytattam a sajátot, Bombagyár ide vagy oda. Mert az nekem kell.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.15. 17:00:42

Szerintem fölösleges bezárni, jó ez a blog. Én is megtartottam a sajátomat, az elég vegyes, van benne személyes dolog is meg politika is. a komolyabbak meg mennek a konzervatóriumra - nincs ezzel semmi gond:)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.16. 01:06:15

Gabrilo: azért belinkelhetnéd valahová...

___________________________ (törölt) 2007.12.16. 17:22:21

Köszi a biztatást - természetesen lesz továbbra is saját blog, igazából már le is foglaltam shenpen.blog.hu-t, csak a design nincs még teljesen kész (átmásoltam a template-et, de a fejlécen még dolgozni kell).

Azért érzem úgy, hogy ezt meg kell tenni, mert

1. Szeretnék nem-politikai témákról (buddhizmus, szoftverfejlesztési metodológiák, meg könnyedebb témák pl. tiszai vízitúrás koktélok meg satöbbi) is írni és ez hülyén nézne ki egy "neokon" cím alatt.

2. Eredetileg azért választottam a címet, mert nagyon tetszettek Irving Kristol jó harminc évvel ezelőtti írásai, ám a mai neokonokkal nem tudok azonosulni, szóval jobb dobni ezt a címet.

Nem olyan nagy változás ez. Ugyanaz a design, más fejléccel, az utolsó (következő) postban lesz egy jó nagy link oda, úgyhogy mindenki oda fog találni - szerintem nem nagy cucc az egész.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.16. 18:02:55

Na azé'!:-)

Jókat írsz, el lehet rajta gondolkodni - még amikor szerintem hülyeséget gyártasz (ami ritka nálad, én csak a környezetvédő = marxista című tételeden buktam ki, de azt alighanem a nem igazán természettudományi műveltséged miatt nézted be), akkor is el lehet veled vitatkozni kellemesen, mert nem zárod be a fejed eleve, mint amire én is elég hajlamos vagyok...

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.12.17. 14:41:21

Huhh, kicsit megnyugodtam, hogy folytatódik a blog, nekem nagyon bejön a mondanivaló, tetszik ez az útkeresés - emberi minőség - aktív élet - sportolás - civil közösség sokszög, úgyhogy szívesen olvasom továbbra is, illetve az külön ajándék lenne, ha nemcsak szoftverfejlesztéssel, hanem webfejlesztéssel is megajándékoznál bennünket, már ha szakterületedbe vág. (:

Szóval hajrá!

dekoninckx (törölt) 2007.12.19. 05:13:45

Wuhhh.... csatlakozom az előttem szólókhoz: jobb lesz mindenkinek, ha ennyi intelligenciával nem a mai neokon vagy. :) Molnárgörényhez hasonlóan én is környezetvédős gondolataidon buktam ki (amit nálda olvastam), sőt, ennek kapcsán írtam életem első kommentjét is :) szóval köszi.
A "biciklin szerencsétlenkedő emberek" és "[tömegközlekedés miatt] egyéniségüket vesztett emberek" kifejezéseket viszont soha nem fogom megbocsátani, illetve elfelejteni.

___________________________ (törölt) 2007.12.19. 20:49:00

Nem vágom, hogy mi kiakadni való van rajta. Röviden: tisztelem - normális határok között - az egyéniségeket, nem szeretem a kollektív dolgokat.

Azonkívül tisztelem az erőt is, amit egy 16 szelepes motor le tud adni, oké, ha nem telik rá, nem telik, de akinek telne, és ideológiai okokból választja ehelyett a biciklit, az nekem röhejes egy kicsit.

Ezenkívül pedig az autó a társadalmi státusz kifejezésének egyik eszköze is, és ez eléggé fontos funkció, mert az efféle státusztermékek nélkül szerintem kevesebbet dolgoznánk-termelnénk ergo más, valóban fontos dolgokra se jutna erőforrás.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.19. 23:37:56

1. a bicajozás szvsz nagyobb egyéniségnövelő a dugóban araszolásnál
2. \"tisztelem az erőt\" - amit a pedálra nyom az ember
3. \"ideológiai okokból választja ehelyett a biciklit\" tehát a közösség iránti önfeláldozás röhejes?

4. igaz, hogy igazán sportos autókat nem vezettem, de amit igen, azok az alsóbb kategóriákban a jobbak.
Ausztriában vezettem már olyan szerpentinen, amin majdnem olyan jó volt a vezetési élmény, mint a bicajomon.
És azért ott az is beerősített, hogy az anyósülésen sikongatott néha a félelemtől a kínai kollega (de sztoikusan nem vallotta be, hogy fél). És nem ok nélkül: tényleg volt olyan helyzet, hogy nem kellett volna sokkal gyorsabban menni a kicsúszáshoz.

5. Belvárosban tényleg a leggyorsabb a bicikli.

6. szvsz: az efféle státusztermékek nélkül szerintem kevesebbet dolgoznánk-termelnénk ergo más, valóban fontos dolgokra JUTNA erőforrás
láttad ezt:
imdb.com/title/tt0128278/
?

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.20. 00:52:05

6. ponthoz kiegészítés:
A filmben a "Wouldn't that be nice..." nem a munka csökkentése kapcsán hangzik el, hanem még érdekesebb kontextusban...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.20. 01:01:00

Shenpen: képzeld, sose volt jogosítványom, talán már írtam. Nincs semmi okom, hogy ne legyen - egyszerűen nem volt kocsink, amíg nem lett gyerek, aztán meg asszony vezeti (neki volt licence), meg neki munkaeszköz is, tehát úgyse mennék el messzire egyedül. Ha meg együtt megyünk, én iszom, ő vezet:-)

De a biciklit nem azért szeretem. 50 kilométeren belül az közlekedési eszköz. Nem függ menetrendtől, felülhetsz rá két fröccs után (jó, jogilag nem, de ezért nem baszogatnak, ha nem csinálsz bajt), akkor indul, amikor akarod, egészséges, jó érzés menni vele, továbbá LELASSÍTJA AZ IDŐT. Ez a legfontosabb. Akkor öröm megérkezni, ha az utazás nem kézenfekvő és nem tíz percig tart. Nincs időd? Csinálj! A fontos dolgokra mindig van.

A mai kor felgyorsult idője idegbeteggé tesz. Én ebben a csapdába nem lépek be. Régimódi ultrakonzervatív fasz vagyok: idegenkedem a buziktól, HÉV-en és biciklivel járok, pipázok, horgászom, és sok olyan dolgot teszek, amihez tengernyi idő kell. Na és? Nincs? Csinálok!

Szerintem aki nem így él, megdöglik infarktusban 50 évesen. Ez is filozófia, nem csak a "vadzöld" szemlélet. Csak ezt nem vetted észre, hogy létezhet. Ezért is kaptam fel a vizet: mert a neokon is legyen annyira kon, hogy az időlassítást támogassa a saját életében.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.20. 10:15:47

Attól függetlenül, hogy talán lassabban érkezel meg, összességében időt is spórolhatsz azzal, hogy közben mozogsz is.
Biztos láttátok már, de most ez nagyon idekívánkozott:
www.goodexperience.com/broken/i/04/02/america-fitness-s.jpg
:D

___________________________ (törölt) 2007.12.20. 11:08:29

"Akkor öröm megérkezni, ha az utazás nem kézenfekvő és nem tíz percig tart."

Ez pl. igaz lehet, de pl. en ugy kb. tinedzserkorom ota, tehat ugy 12 eve alig-alig emlexem olyan esetre, amikor valahova azert mentem volna, mert oda orom megerkezni. Altalaban azert megyek valahova, mert oda _kell_ mennem.

Szoval abban az ertelemben igazad lehet, hogy ha ugy altalaban sikerul ugy szervezni az eletet, hogy rendszeresen csinaljunk dolgokat pusztan elvezetbol, akkor ennek lehet egy eszkoze az idolassitas. De egyelore ez nalam szoba sem jon, valahogy nem igy mukodik, azert szoktam csinalni dolgokat, mert meg kell tenni, mert van egy kulso vagy belso kenyszer. Ilyenkor pedig gyorsan erdemes. Azert nem erzem, hogy idegbetegge tenne, mert fel sem vetodik, hogy jol kellene ereznem magam kozben.

dekoninckx (törölt) 2007.12.20. 18:16:05

Jó ez a kép, láttam már, az első elképedésem után arra gondoltam hogy igazságtalan vagyok, ha lenézem ezeket a seggfejeket, mert valójában a mozgólépcső a mozgáskorlátozottak számára épült. Aztán rájöttem, hogy nekik az nem felelne meg, szóval tiszta lelkiismerettel tovább röhögtem rajtuk.
De nem is kell Ámerikába menni ilyen páldáért: kedvenceim azok az alakok, akik a nárcisztikus célú sportoláson kívül semmiféle fizikai erőfeszítésre nem hajlandóak vagy semmilyen kényelmetlenséget nem tudnak elviselni. Példa: a konditerembe a közelből is légkondis autóval érkező izomagyak; az extrém dzsungeltúrázó gazdagok, akik otthon és az autóban mindig optimálisra állítják a légkondit.

Na meg a státusztermékek: van olyan bicaj(márka), ami nagyobb státusszimbólum akár egy Merdzsónál is. Leglábbis nekem. Félreértés ne essék: csodálom a Ferrari és az Aston Martin vonalait, sőt, megkockáztatom, hogy nem e két márka autói által kipufogott CO2 miatt fog elpusztulni a Föld :) De a legtöbb esetben szerintem az autó egyszerűen pazarlás. És nem is csak az üzemanyag miatt; nem tudom az alábbi eszmefuttatásra gondolt-e már valaki.
Vegyünk egy shinkansen szerelvényt, csak azért, hogy ne essek az identitásvesztés bűnébe egy magyar IC-vel. 16 kocsi, kb 1000 férőhely, kb 700 tonna összsúly, 400 méter hosszúság. Legális sebessége 250-280 km/h. Az évi futásteljesítményt csak becsülni tudom, de nem lehet kevesebb, mint 70.000 km/vonat. Az viszont tény, hogy 40 év alatt az összes, néhány száz (!!!!) darab legyártott shinkansen-szerelvény kb 6 milliárd utast szállított.
700 tonna anyag az egyenlő 600 autóval, 2400 férőhely, 2400 méter hosszúság + követési távolság. A legtöbb autót nem használják mindennap, pláne nem teljes kapacitással. Max sebesség 130 km/h, dugóban akár 5 km/h is lehet. Egy átlagos autó év futásteljesítménye legyen 20.000 km.
Na jó, egy 4 tagú családnak a vonatjegy kissé drága lehet, de a repülőnél még mindig olcsóbb.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.21. 01:50:38

Shenpen: lazíts, vazze, beledöglesz! KOmolyan beszélek. Aki így él: "Azert nem erzem, hogy idegbetegge tenne, mert fel sem vetodik, hogy jol kellene ereznem magam kozben." - az első számú jelölt egy kiadósabb infarktusra, cukorbajra, gyomorfekélyre, stb.

Az élet célja ugyanis az, hogy jól érezd magad benne, annyiszor és olyan sokáig, amíg csak lehet. Ez pedig igen kevéssé anyagiak függvénye. Pusztán élvezetből kell csinálni dolgokat. A lehető legtöbbet.

dekoninckx (törölt) 2007.12.21. 16:33:15

Ámen! Boldog, meghitt és nyugodt Karácsonyt kívánok!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.26. 15:19:33

Itthon vagy, Shenpen? Mert valahol mintha azt olvastam volna. Mindenesetre ha nézed most a blogod, adj valami életjelt!

DD 2007.12.27. 21:32:07

Ottlik írt egyszer a boldogság kötelező kergetéséről (1944-ben!), szerinte ennél vannak fontosabb dolgok is ("Kosztolányi úgy vélekedik, amikor egyszer tetten éri a boldogságot, hogy talán a szenvedés hiánya. Több köze lehet aközönyhöz, mint az ujjongáshoz."), illetőleg a boldogság parancsa szabadságellenes, tehát elfojt. Másrészt pedig az idegenségről: etológusok szerint a hozzánk hasonló lények bizonyos otthonossági fok esetén kiváncsiak az ismeretlenre és az idegenre, annak hiányában viszont félnek tőle. A világban érzett otthonosságunk megteremtése igen fontosnak tűnik (lásd Tamási Áron bonmot-ját).

dekoninckx (törölt) 2007.12.28. 14:54:05

Hogy ízlik a hazai "levegő"? Olyan nemfriss, hogy már harapni lehet, igaz?

upoznavanje · http://www.zavodjenje.com/ 2008.01.27. 23:04:44

Régen volt már az utolsó poszt...

Old conservative · http://www.lewrockwell.com 2008.02.05. 09:39:46

Diagramming the Neocon Cabal

The Washington Post diagrams the Trotskyite/Straussian/Randian roots of of the Strangelovian takeover of American foreign policy.

www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/graphic/2008/02/01/GR2008020102389.html

___________________________ (törölt) 2008.03.22. 00:32:53

Lew Rockwell? Egyre inkább hajlok én is a praxeológia fele. De azért az öreg Kristolt démonizálni nem engedem, kurva jó volt, ahogy egy alapvetően balos közönséget a maga módján jobbra terelt, még ha az nem is ment eléggé jobbra.

Tailor · http://polihistor.blog.hu/ 2009.01.12. 20:26:26

Shenpen szeretnék neked elküldeni egy tanulmányt
ha esetleg megadnád a email címedet elküldeném neked.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.07. 09:59:50

shenpen, aki nemmel szavazott a kettős állampolgárságnál, az mszp-szdsz szerint, és aki undorodik Tormay-féle nemzettudattól neokon lehet.

hát legyen akkor neokon

m.blog.hu/kk/kkbk/image/000/nekonjew.jpg
süti beállítások módosítása